comarch_optimed24

OptiMED24 to oprogramowanie do kompleksowego zarządzania przychodnią. Z systemu może korzystać praktycznie każda placówka medyczna, niezależnie od własnego schematu organizacyjnego. 

OptiMED24 powstał z połączenia nowoczesnej architektury i sprawdzonych technologii. Program cechuje elastyczność i funkcjonalność oraz otwarta struktura i interoperacyjność z oprogramowaniem innych producentów. Nacisk, jaki położono na ergonomię pracy z OptiMED24 sprawia, że nauka jego obsługi jest szybka, a korzyści z wdrożenia widoczne niemal od razu.

Kompleksowe rozwiązanie

Dzięki OptiMED24 w prosty i intuicyjny sposób możesz m.in.:

  • prowadzić elektroniczną dokumentację medyczną (EDM),
  • rozliczać zakontraktowane świadczenia (NFZ, prywatne firmy ubezpieczeniowe),
  • obsługiwać wizyty pacjentów, wystawiać recepty i skierowania,
  • korzystać z rejestracji online,
  • wystawiać dokumenty finansowe (obsługa drukarek fiskalnych),
  • tworzyć dowolne cenniki, pakiety, abonamenty,
  • generować analizy i raporty, w oparciu o dane zebrane w systemie. 

Gabinet – EDM

Sporządzanie i przechowywanie dokumentacji medycznej pacjenta w formie elektronicznej:

  • elastyczne tworzenie i dostosowywanie szablonów kart wizyty do potrzeb lekarza oraz danej specjalności
  • wystawianie i wydruk recept i skierowań, możliwość dołączenia zewnętrznej dokumentacji medycznej do systemu
  • dostęp do słownika kodów ICD-9, ICD-10 i aktualnej bazy leków
  • możliwość sygnowania wytworzonej dokumentacji podpisem elektronicznym

Rejestracja

Szybka i prosta rejestracja pacjentów na wizyty:

  • obsługa rejestracji bezpośredniej i telefonicznej
  • internetowa rejestracja na wizytę (e-rejestracja)
  • wysyłka powiadomień (SMS, e-mail) o statusie wizyty
  • integracja z eWUŚ
  • tworzenie grafików pracy, efektywne zarządzanie pracą personelu medycznego
  • zmiana terminu wizyty metodą przeciągnij i upuść
  • wystawianie dokumentów sprzedażowych
  • dodawanie zewnętrznej dokumentacji medycznej pacjenta
  • planowanie cyklu rehabilitacji i rejestracja do medycyny pracy 

Rozliczenia z NFZ

Szybkie i zautomatyzowane prowadzenie rozliczeń z NFZ dedykowane jednostkom świadczącym usługi z zakresu m.in. POZ, KAOS, AOS, stomatologii:

  • import kontraktów NFZ, rozliczanie i sprawozdawanie przez Internet
  • automatyzacja procesu rozliczania
  • wykrywanie i sygnalizowanie błędnie wprowadzonych danych
  • sprawna korektę rozliczeń
  • bieżąca aktualizację systemu do obowiązujących regulacji NFZ 

Rehabilitacja

  • Przyjazna dla użytkownika opcja planowania cyklów rezerwacji: cyklu wizyt dla danego pacjenta z uwzględnieniem liczby niezbędnych powtórzeń, czasu trwania zabiegów oraz przerw między kolejnymi zabiegami.
  • Optymalne planowanie zabiegów z odpowiednim wykorzystaniem bazy sprzętowej i personelu.
  • Szybka realizacja zleconych świadczeń.

Punkt pobrań

  • Zarządzanie zleceniami na badania laboratoryjne.
  • Obieg dokumentacji w postaci elektronicznej zintegrowany z Modułem Gabinet i Rejestracja.
  • Wyszukiwanie zleceń oraz rejstracja pobranych materiałów.
  • Możliwość wykorzystania czytników kodów paskowych.
  • Moduł w pełni zintegrowany z popularnymi w Polsce systemami laboratoryjnymi.

Medycyna pracy

  • Kompleksowa obsługa świadczeń z zakesu medycyny pracy.
  • Szybki dostęp do dokumentacji pacjenta oraz planowanych specjalistycznych konsultacji.
  • Generowanie zleceń, skierowań i recept oraz dokumentów niezbędnych do orzecznictwa.
  • Sprawna rejestracja pacjentów

Finanse

  • Wystawianie dokumentów sprzedażowych (rachunków, faktur, paragonów).
  • Integracja i obsługa drukarek fiskalnych.
  • Możliwość integracji z Comarch ERP Optima

Prowizje

  • Indywidualne rozliczanie pracowników w systemie prowizyjnym na podstawie zrealizowanych świadczeń medycznych.
  • Automatyczne obliczanie prowizji (w modelu ryczałtowym, na podstawie udziału w przychodach lub zyskach)

Analizy i raporty

  • Sprawne zarządzanie placówką medyczną i efektywne wykorzystanie posiadanych zasobów.
  • Dostęp do pakietu zdefiniowanych raportów, tworzenie indywidualnych, zaawansowanych analiz i zestawień w oparciu o dane zgromadzone w systemie.

Administracja

Pełna konfiguracja oprogramowania:

  • ustawienie parametrów systemu
  • konfiguracja wymiany danych z systemami zewnętrznymi
  • określenie uprawnień użytkowników
  • aktualizacja systemu do nowych wersji
  • definiowanie szablonów karty wizyty
  • aktualizacja słowników i bazy leków